Artikel

Vimmerby vägrar spela

25 november, 2020 • avslöjanden

Idag så tillkännagav Vimmerby att man hade fyra spelare och en ledare som insjuknat i Corona och att man ville flytta kvällens match mot Nybro. Något som Nybro inte ville gå med på då man tycker att det finns för lite tid att spela ikapp den missade matchen, man har redan två andra som ska spelas ifatt. Förbundet gick då på Nybros linje (det ska vara fem spelare som ska vara sjuka för att matchen ska ställas in enligt gällande regelverk) och slog fast att matchen SKA spelas. Något som Vimmerby nu gått ut med att man vägrar göra ur smittskyddssynpunkt. Nu ställs förbundet inför ett svårt dilemma. Vimmerbys vägran kan nämligen ses som att de lämnar walkover, och då kommer Nybro att tilldömas segern med 5-0. Nu lär inte det hända, men frågan är hur förbundet nu ska hantera detta delikata bekymmer.

0 gillar

Gillar du vårt jobb? Bjud oss gärna på en kaffe.

Dela

Dela artikeln

Facebook X

Diskussion

Kommentarer

Vad tycker du? Dela din kommentar nedan.

Bli först med att kommentera.

VIP-kommentarer

För att kommentera nyheter behöver du vara VIP-medlem hos KMHockey. Som VIP-medlem stöttar du sidan och får möjlighet att delta i diskussionerna under artiklarna.