Artikel

Kommunen räddar inte Forshaga!

3 juni, 2026 • avslöjanden

Att det inte blir någon ettanhockey för Forshaga kommande säsong har jag redan skrivit om, men hoppet levde ändå för att ungdoms- och juniorhockeyn skulle kunna överleva genom att Forshaga kommun tog över ishallen och driften av densamma. Nu kan man i Värmlands folkblad läsa att så inte blir fallet, kommunen tog idag beslutet att man inte kan rädda verksamheten. Det innebär att 175 barn och ungdomar som nu blir utan sin fritidsverksamhet och det är givetvis ett dråpslag för Värmländsk ishockey. Hockeyklubben kan skicka in en ny ansökan, men den kommer i så fall inte kunna tas upp förrän i september, alldeles för sent för att kunna anmäla lag till seriespel, så visst ser detta ut som dödsstöten för hockeyn i Forshaga.

0 gillar

Vill du stötta KMHockey? En kaffe hjälper oss vidare.

Dela

Dela artikeln

Facebook X

Diskussion

Kommentarer

Vad tycker du? Dela din kommentar nedan.

Bli först med att kommentera.

VIP-kommentarer

För att kommentera nyheter behöver du vara VIP-medlem hos KMHockey. Som VIP-medlem stöttar du sidan och får möjlighet att delta i diskussionerna under artiklarna.