I ett inlägg om hur lagen i den södra allettan gått så var det bara tre lag som ökat sitt poängsnitt jämfört med grundserien, vilket jag då tyckte var naturligt med tanke på den tuffare konkurrensen. Men frågan som dyker upp i huvudet är om det kanske varit ett än större steg upp i den norra allettan. För när jag sammanställt samma tabell för de tio norra allettanlagen så är det faktiskt INGET som ökat sitt poängsnitt från grundserien. Den stora positiva överraskningen Strömsbro har exakt samma poängsnitt, men övriga lag har minskat. Allra mest har Kiruna och Lindlöven tappat, med 62 respektive 59% färre inspelade poäng per match. Av topplagen är det Väsby och Piteå som hållit sitt poängsnitt bäst, medan Hudiksvall tappat mest.

Gillar du vårt jobb? Bjud oss gärna på en kaffe.

Diskussion
Kommentarer
Vad tycker du? Dela din kommentar nedan.
Bli först med att kommentera.
VIP-kommentarer
För att kommentera nyheter behöver du vara VIP-medlem hos KMHockey. Som VIP-medlem stöttar du sidan och får möjlighet att delta i diskussionerna under artiklarna.